ההכנות לאירועי ה – 70 בעיצומן

ההכנות לאירועי ה – 70 בעיצומן

בורסת היהלומים נערכת במלוא המרץ לקראת אירועי ה – 70. ב – 23 לנובמבר, כה' בחשוון תשס"ט, ייערך האירוע המרכזי בהיכל התרבות, בכירי ענף היהלומים העולמי יגיעו לישראל על מנת להצדיע לבורסה הישראלית.
בורסת היהלומים הישראלית מציינת השנה 70 שנות פעילות, אשר במהלכן הפכה לאחד הענפים החזקים והיציבים ביותר בכלכלה הישראלית ולאחד ממרכזי היהלומים המובילים והחשובים בעולם.

החגיגות והאירועים נדחו, כזכור, בעקבות פטירתו של נשיא הכבוד משה שניצר ז"ל. מיד לאחר השבעה החליטה הנהלת הבורסה לדחות את החגיגות ולהתחיל באירועים רק לאחר סיום שנת האבל.

נשיא הבורסה, אבי פז אומר – "פטירתו של משה שניצר הטילה צל כבד של אבל על ענף היהלומים הישראלי והעולמי והיה חשוב לנו להעניק לו ולמשפחתו את הכבוד ולא לקיים אירועים חגיגיים בשנת האבל. משתמה שנת האבל אנחנו מתכוננים במשנה מרץ לקיום האירועים ואני מאמין שכולנו נהנה מהם".

 "יש לנו הרבה מאד סיבות לגאווה ביחס לענף היהלומים ולהישגים שלנו לאורך ההיסטוריה" אומר פז "ענף היהלומים תרם תרומה אדירה לתקומה הכלכלית של מדינת ישראל וגם היום הוא מהווה חלק חשוב ומשמעותי מכלכלת המדינה – ההצלחה היא של כל אחת ואחד מאתנו ולכל אחד ואחת מחברי הבורסה לדורותיה יש חלק נכבד בשגשוג האדיר של ענף היהלומים הישראלי ושל הבורסה הישראלית".

לראש הוועדה המטפלת באירועי ה- 70 מינה הנשיא את חזי בלום והוא זה שמטפל באופן שוטף בתכנון וקידום האירועים השונים. לצדו של בלום חברים בוועדה גם יוסי סיאני, ישי טופל, רפי ירושלמי, יצחק ברמן, גדי שטיין ועירית בן שחר, שגם מרכזת את הוועדה. נציגי ועדת ביקורת בוועדה הם גיל מסיקה ואלון שוורץ.

"המוטו שלנו באירועי ה – 70", מספר בלום, "הוא עבר הווה ועתיד. חשוב לנו מאד לכבד את ההיסטוריה שלנו, לתת כבוד לותיקים ולהזכיר ולהצדיע לאלה שאינם עוד איתנו. במקביל חשוב לנו גם לברך על ההווה של הבורסה – יש לנו הרבה סיבות לגאווה בנוגע לאיך הבורסה שלנו נראית ומתפקדת ואנחנו באמת יכולים להיות גאים על הייחודיות שלה בכל העולם. בנוסף אנחנו גם מביטים קדימה בביטחון אל עבר העתיד של ענף היהלומים הישראלי".

חזי בלום עם יקיר הענף שמחה לוסטיג

"בנוסף, חשוב לי מאד גם להביא לידי ביטוי באירועים את האחדות והעוצמה של כל הגופים בענף. חשוב לזכור שבורסת היהלומים היא בעצם כמו מדינה בתוך מדינה. יש לנו נשיא שלנו, יש לנו הנהלה המתפקדת כמו ממשלה, יש לנו בנקים ייחודיים לענף היהלומים ויש לנו מגוון רחב של שירותים שהם ייחודיים אך ורק לענף היהלומים. המוטו של אירועי ה – 70 הוא להראות את הייחודיות שלנו ואת העוצמה שלנו בישראל ובעולם כולו. חשוב לזכור שאין עוד ענף או תעשייה בישראל שקמו עוד לפני קום המדינה, עדיין קיימים וגם העתיד שלנו נראה מזהיר ומבטיח..."

האירוע המרכזי של חגיגות ה – 70 יתקיים ב – 23 לנובמבר בהיכל התרבות בת"א וישתתפו בו גם נציגים ואח"מים רבים מישראל ומכל רחבי תבל, אשר יגיעו במיוחד על מנת להצדיע לבורסת היהלומים הישראלית ולכבד את חבריה.

"ראשי ענף היהלומים העולמי, נשיאי בורסות מכל העולם וראשי חברות מובילות כבר הודיעו שיגיעו לאירוע המרכזי", מספר בלום, "הבורסה של שנחאי הייתה הראשונה שהודיעה שתגיעה לאירוע במשלחת גדולה וגם ראשי בורסות אחרות כמו גם ראשי חברות מרכזיות מהארץ ומהעולם יהיו כאן על מנת לחלוק לנו כבוד ולהשתתף בשמחה שלנו".

את האירוע המרכזי בהיכל התרבות תפיק חברת עידן חדש, אשר נבחרה על ידי הוועדה לאחר מכרז קפדני ומדוקדק. עידן חדש זכורה, בין השאר, בזכות ההפקה המוצלחת של הקונגרס הבינלאומי של הפדרציה העולמית שנערך בישראל.

מעבר לאירוע המרכזי עמלים בהנהלת הבורסה בימים אלה גם על הפקת אירועים נוספים ועל הכנת התוכניות לשיפוץ אולם המסחר עליו הכריז נשיא הבורסה, באסיפה הכללית האחרונה.