מביטים קדימה באופטימיות ובנחישות

מביטים קדימה באופטימיות ובנחישות

בכירי ענף היהלומים הישראלי התכנסו בלשכת נשיא הבורסה על מנת לשתות לחיים לכבוד השנה החדשה. כולם היו תמימי דעים – יש לפעול בשיתוף פעולה ולהביט באופטימיות ובנחישות לעבר העתיד.
גם השנה הייתה לשכת נשיא בורסת היהלומים מלאה מפה לפה בבכירי ענף היהלומים, שהתכנסו על מנת לברך איש את רעהו לרגל סיום שנת תשס"ח ופתיחת שנת תשס"ט הבאה עלינו לטובה.

ראשי הענף, נשיאים, מנכ"לים, נשיאי כבוד, נציגי הממשלה, נשיא ה –WDC, נציגי הבנקים, חברות הביטוח והשילוח, נציגי ההסתדרות ועוד רבים אחרים – כולם התכנסו על מנת לשתות לחיים לכבוד השנה החדשה.

נשיא הבורסה אבי פז

נשיא הבורסה, אבי פז בירך את הנוכחים ואמר – " אני מאחל לכולנו ששנת תשס"ט תהיה שנה טובה ומבורכת.שנה של בריאות ושל הצלחה. עלינו לפעול תוך שיתוף פעולה ענפי ואני שמח מאד על כך שבתקופה האחרונה שיתוף הפעולה בין כל הגופים בענף הולך ומתהדק. חשוב שנשלב ידיים ונצעד ביחד, כגוף אחד, לעבר הגשמת המטרות המשותפות שלנו".

פז סיכם את שנת תשס"ח ואמר " מגיעה ליהלומן הישראלי תעודת הצטיינות והוקרה על האופן בו הוא מתמודד עם התהליכים ועם השינויים שמתרחשים בענף בפרט ובכלכלה העולמית בכלל. השנה האחרונה מסתיימת בסערה גדולה מבחינת האירועים הכלכליים שמתרחשים בעולם. לתהליכים הגלובאליים יש, כמובן, השפעה על ענף היהלומים העולמי ואנחנו, היהלומנים הישראלים, נמצאים בין מובילי השוק העולמי ולכן באופן טבעי אנחנו נמצאים גם בחזית האירועים וצריכים להתמודד עם ההשלכות הישירות והעקיפות של מה שמתרחש בכלכלה העולמית".

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים ויו"ר מכון היהלומים מוטי גנץ

בנאומו הדגיש פז כי לנוכח המצב יש מקום לאופטימיות רבה שכן המציאות מלמדת שהיהלומנים הישראלים הם הראשונים להתאים את עצמם למצבים חדשים והם גם הראשונים להגיב ולערוך את ההתאמות הנדרשות.

"תקופות של שינוי" אמר פז, "מזמנות הזדמנויות רבות וזה לשמחתנו מה שקורה הלכה למעשה גם היום – הגמישות המנטאלית והיצירתיות של היהלומן הישראלי משתלמות כבר עכשיו ויש מקום להניח שהן ישתלמו עוד יותר בעתיד".

נשיא הבורסה לאבני חן שלמה אשד

בסיום הדברים ציין נשיא הבורסה כי "שנת תשס"ט תעמוד בסימן חגיגות השבעים של בורסת היהלומים ואני מאמין ומקווה שהיא תסמן גם יציאה לתקופה חדשה של שגשוג ושל פריחה. בנובמבר הקרוב נערוך בהיכל התרבות את האירוע המרכזי לציון החגיגות וראשי ענף היהלומים העולמי יגיעו לישראל על מנת להצדיע לנו ולהישגים שלנו. חשוב שכולנו נזכור - ההישגים שלנו הם שם דבר בכל רחבי תבל ואנחנו יכולים לשאוב מהם אופטימיות רבה כשאנחנו באים להתמודד עם אתגרי ההווה".

יאיר כהן, מנכ"ל הבורסה הנחה את האירוע והוא מסר לנוכחים את ברכתו של נשיאCIBJO, גיאטנו קאווליארי שאיחל לכל הנוכחים שנה טובה ומתוקה.

נשיא כבוד של הבורסה יצחק פורם

מוטי גנץ, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים ויו"ר מכון היהלומים בירך אף הוא את הנוכחים ואמר "התכנסנו כאן בכירי ומנהיגי ענף היהלומים וחשוב מאד שנדע לדבר שלום אחד עם השני ולעבוד תוך שיתוף פעולה מלא למען הענף".

גנץ המשיל בדבריו את המצב לסיפור המקראי והעלה את השאלה "מדוע נבחר דווקא יהודה לקבל את המלכות?" גנץ הסביר ואמר - "יהודה ידע להשכין שלום בין האחים וזו הסיבה שהוא נבחר לקבל את המלכות".

נשיא כבוד של הבורסה ושל הפדרציה העולמית שמואל שניצר
 
גנץ איחל לכל הנוכחים שנה טובה ומוצלחת ובירך "ששנת תשס"ט תהיה לא פחות טובה מהשנה שעברה ושבמהלכה יתקדם ענף היהלומים קדימה".

נשיא הכבוד של הבורסה ושל הפדרציה, שמואל שניצר בירך אף הוא את הנוכחים ואיחל להם שנה טובה ובריאה שנת שלום ופעילות עסקית מבורכת.

יצחק פורם, נשיא הכבוד של הבורסה בירך אף הוא את כל הנוכחים ואמר "שתהיה לכולנו שנה טובה ומבורכת ושנמשיך לחייך במהלכה כמו בשנה האחרונה".

נשיא כבוד של התאחדות תעשייני היהלומים בומי טראוב

נשיא הבורסה לאבני חן, שלמה אשד אמר – "אני מקווה שיתוף הפעולה שהיה עד היום בין כל גורמי הענף ימשך. שההרמוניה ושיתוף הפעולה ימשיכו גם בשנה הקרובה". אשד גם הזכיר לכל הנוכחים את קפיצת המדרגה שעשה ענף היהלומים הישראלי במהלך שנת תשס"ח כשאמר – בראש השנה שעברה בירכו אותנו שני נשיאים ישראלים (פז וגנץ) ואילו השנה בירכו אותנו נשיאים בינלאומיים (פז וגנץ נבחרו במהלך השנה לנשיא הפדרציה העולמית של בורסות העולם ולנשיא התאחדות תעשייני היהלומים העולמית – בהתאמה).

נשיא כבוד של תעשייני היהלומים יגאל הויזמן

בומי טראוב, נשיא הכבוד של ההתאחדות אמר – "אנחנו מסיימים שנה מאד מרתקת גם מבחינה פוליטית גם מבחינה ביטחונית וגם מבחינה כלכלית. בכוחות משותפים ובהנהגה משותפת נעמוד כאן בעוד שנה עם חיוך על השפתיים ונעבור את התקופה הזו בהצלחה".

כמו כן בירך את הנוכחים יגאל הוייזמן, נשיא הכבוד של ההתאחדות שאמר "דווקא בימים אלה בהם נראה שאנחנו עומדים בפני תקופה לא קלה צריך לשים לב - דווקא בימים אלה יש הזדמנויות רבות ושיתוף הפעולה הענפי הוא המפתח להצלחה. אני מברך את ראשי הענף ומאחל לכולכם שנה של בריאות".

המפקח על היהלומים שמואל מרדכי
אורי שוורץ ושלמה יובל נשיאי הכבוד של ההתאחדות מסרו את ברכותיהם ויו"ר ה - WDC, אלי אייזאקוב מסר אף הוא את ברכתו לכל חברי הבורסה.
המפקח על היהלומים, שמואל מרדכי אמר – "השנה החדשה מביאה איתה הזדמנויות חדשות. מהירותי עם ענף היהלומים ועם העוסקים בו אני יודע שאם נכלכל את מעשינו בחכנה נוכל לעבור את התקופה הזו בצורה הטובה ביותר. אני מאחל לכולנו שתכלה שנה וקללותיה – תחל שנה וברכותיה.

נשיא הבורסה אבי פז ושמחה לוסטיג

בסיום האירוע כיבד חגי הלוי את הנוכחים בתקיעות שופר לכבוד ראש השנה והנוכחים שתו לחיים.