בכירים מבוצוואנה בבורסה

בכירים מבוצוואנה בבורסה

משלחת של בכירים ממערכת הבנקאות בבוצוואנה הגיעה לביקור רשמי בבורסת היהלומים. האורחים מבוצוואנה הביעו התרשמות גדולה מהפעילות ומהעוצמה של בורסת היהלומים הישראלית גם לנוכח מה שמתחולל בכלכלה העולמית.
נשיא בורסת היהלומים קיבל בלשכתו משלחת של חמישה אורחים בכירים ממערכת הבנקאות בבוצוואנה. המשלחת כללה נציגים מה – first national bank of Botswana ,first national bank of Africa ו –Rand Merchant Bank. הבכירים הגיעו לביקור בבורסה במסגרת ביקורם בישראל אותו יזם מוטי גנץ, נשיא ההתאחדות תעשייני היהלומים.

יחד עם נשיא הבורסה, קיבלו את פני האורחים גם מ"מ הנשיא – קובי קורן, סגני הנשיא – יאיר סהר ויהודה סייג, חזי בלום, מנכ"ל הבורסה – יאיר כהן ושי שניצר.

פז הציג בפני האורחים את פעילות ענף היהלומים הישראלי לאורך השנים ואת המרכיבים השונים ההופכים אותה לאחד ממרכזי הסחר הבינלאומי החשובים ומרכזים בענף הבינלאומי.

מנכ"ל הבורסה העניק לאורחים סקירה נרחבת בכל הנוגע לפעילות הכלכלית של בורסת היהלומים תוך שהוא מציג את הנתונים המרשימים של ענף היהלומים הישראלי לאורך השנים. כהן הציג בפני האורחים גם את נושא למערכת היחסים של ענף היהלומים הישראלי עם מערכת הבנקאות ועמד על יציבות הענף בתחום זה, כמו גם לגבי האינדיקטורים המקובלים בהתייחסות לאיתנות הפיננסית של הענף הישראלי הן בפני עצמו והן בהשוואה למרכזים אחרים בעולם.

צילום משותף של המארחים עם חברי המשלחת (פוקס)

כמו כן תוארה פעילותה של הבורסה הישראלית בזירה הבינלאומית הן מבחינת היקפי מסחר במלוטש ובגלם, הן מבחינת היקף הפעילות של מבקרים וקניינים שמגיעים לבורסה מכל רחבי תבל.בנוסף הבהיר במנכ"ל את פעילותו האקטיבית של הענף בכל הנוגע לתהליכים גלובאליים מרכזיים, כמו תהליך קימברלי בו ממלא הענף תפקיד מרכזי ומוביל, היערכות ישראל בנושא AML, והיערכות הענף לרגולציה בנושא באזל 2.

במהלך הפגישה הביעו האורחים את התרשמותם מכך שבורסת היהלומים הישראלית נוקטת לכל אורך השנים במדיניות אקטיבית ביותר ואשר במסגרתה יש זיהוי שווקים חדשים ופיתוחם, תמיכה בדור הצעיר ודאגה לעתיד הענף בכלל.

ריצ'ארד רייט מה - first national bank of Botswana הדגיש בדבריו כי המדיניות של בורסת היהלומים מראה יציבות ועוצמה והאורחים האחרים הדגישו אף הם כי דווקא עכשיו, לאור המשבר הכלכלי העולמי, הם מתרשמים מאד מהאופן בו פועלת הבורסה הישראלית.

נשיא הבורסה, אבי פז הדגיש בפני האורחים מבוצוואנה את היתרונות והחשיבות של מרכז היהלומים הישראלי ואת החשיבות הרבה של הגעת הגלם מבוצוואנה לישראל לענף העולמי וזאת, בין היתר, לנוכח החוזקות השיווקיות של מרכז היהלומים הישראלי ושל חברי הבורסה הישראלית. פז הדגיש גם את העובדה שהבורסה הישראלית מקפידה הקפדה יתירה על כללי האתיקה של הסחר העולמי.

בסיום הפגישה ירדו האורחים מבוצוואנה לסיור מקיף באולם הבורסה בו הוצגה בפניהם הפעילות התוססת כמו גם הפעילות של האגף הטכנולוגי.

לאחר הפגישה אמר נשיא הבורסה, אבי פז – "יש חשיבות רבה למערכת היחסים המתמשכת שלנו עם מערכות הבנקאות של מדינות זרות. בוצוואנה היא ספקית הגלם הגדולה בעולם ולעובדה, שבכירי הבנקאות הגיעו לישראל על מנת להתרשם ממה שקורה כאן יש חשיבות גדולה בכל הנוגע לפיתוח וחיזוק הקשרים בין ישראל לבוצוואנה אין לי ספק שהביקור הזה יסייע לחיזוק הקשרים של הענף הישראלי עם בוצוואנה וכן לחברים שפועלים בבוצוואנה במדינה זו".