שיתוף פעולה ענפי

שיתוף פעולה ענפי

ענף היהלומים הפגין אחדות כאשר בכירי הענף התכנסו לישיבת עבודה משותפת ודנו בהשלכות המצב הכלכלי בעולם על ענף היהלומים. חברי הנהלת הבורסה, חברי הנהלת התאחדות תעשייני היהלומים, המפקח על היהלומים ובכירים נוספים גדשו את לשכת נשיא הבורסה בישיבה ההיסטורית.
אבי פז, נשיא בורסת היהלומים ומוטי גנץ , נשיא התאחדות תעשייני היהלומים החליטו לכנס את הישיבה משותפת של הנהלות הבורסה וההתאחדות על מנת לדון במצב הכלכלי העולמי ובדרכים בהן צריכים ענף היהלומים ותעשיית היהלומים להיערך לאור המצב.

בפגישה, שהוגדרה על ידי הנוכחים כהיסטורית וכחשובה ביותר, נכחו בין השאר גם שמואל מרדכי, המפקח על היהלומים, שמואל שניצר, נשיא הכבוד של בורסת היהלומים והאנליסט הבינלאומי, חיים אבן זהר.

בישיבה, קיבלו הנוכחים סקירה רחבה לגבי המתרחש בכלכלה העולמית תוך התמקדות בנעשה במערכת הבנקאות הקשורה באופן ישיר לענף היהלומים. כמו כן דנו המשתתפים בהשפעה של הצעדים של חברות הכרייה והמדינות המפיקות גלם על מצב הענף בתקופה זו.

נשיא הבורסה אבי פז ונשיא התאחדות תעשייני היהלומים מוטי גנץ בשיתוף פעולה

נשיא הבורסה, אבי פז פתח ועדכן את הנוכחים בכך שהפדרציה העולמית של בורסות העולם (WFDB), שהוא עומד בראשה, שלחה מכתב רשמי לכל חברות הכרייה ולכל המדינות המפיקות גלם וקראה להן לנהוג באחריות ובשיקול דעת ולצמצם באופן מיידי את אספקת הגלם לאור המתרחש בכלכלה העולמית בימים אלה.

פז גם קידם את פני הנוכחים ואמר -  "התכנסנו על מנת לקיים פגישת עדכון בין כל הגורמים הבכירים של הענף. מטרת הפגישה היא לבחון את המצב הכללי על מנת לגבש דרכי פעולה בהן ננקוט לאור ההתפתחויות הכלכליות בעולם. ענף היהלומים אמנם מגלה יציבות אך יחד עם זאת עלינו לנהוג באחריות ולהיות כל הזמן עם האצבע על הדופק. מערכת הבנקאות נמצאת בתקופה של אי וודאות ושל חוסר יציבות וחשוב מאד שאנחנו ננהג מול מערכת הבנקאות בשקיפות מוחלטת ונספק לה את כל הסיבות להיות רגועה".

פז בירך על עצם העובדה שלראשונה מתקיימת ישיבה משותפת של הנהלות הבורסה וההתאחדות – "יש חשיבות גדולה לכך שכל הגורמים בענף יאחדו כוחות ויעבדו בשיתוף פעולה מלא. אנחנו נמצאים בזמנים מאד מורכבים בכל מה שנוגע לכלכלה העולמית וחשוב שנעבוד ביחד".

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, מוטי גנץ אמר במהלך הישיבה – "למצב הכלכלי העולמי יש השלכות גם על ענף היהלומים העולמי אבל חשוב שנזכור, וגם נזכיר לאחרים, שענף היהלומים יציב. ענף היהלומים לא היה שותף לספקולציות כלכליות ולכן גם פחות חשופים לטלטלה שמתרחשת בעולם. אנחנו אחד העסקים הסולידיים ביותר גם מבחינת ההתנהלות הכלכלית וגם מבחינת היושר והאינטגריטי".

במהלך המפגש הביעו המשתתפים שביעות רצון מאיחוד הכוחות של כל גורמי הענף ובמהלך הפגישה נידונו רעיונות שונים ומגוונים לפעילות. בסיכום הסכימו שני הנשיאים, פז וגנץ, כי המפגש אותו קיימו לא יהיה חד פעמי וכי הם ייזמו גם בעתיד ישיבות משותפות של הגופים כמו כן יקבעו פגישות עבודה עם מנכלי הבנקים כמו גם עם גורמים בכירים נוספים בענף.