לצמצם את מכסות הגלם בעולם

לצמצם את מכסות הגלם בעולם

לאור המשבר הכלכלי העולמי קורא נשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), אבי פז, למדינות המפיקות גלם ולחברות הכרייה לצמצם את מכסות הגלם המשווקות בעולם.
אבי פז, נשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים, פנה במכתב לכל המדינות המפיקות יהלומים ולכל חברות הכרייה וקרא להן להפחית את כמויות הגלם המשווקות בכל העולם.

בפנייתו כתב פז כי "בתקופה זו של אי וודאות כלכלית, יציבות ענף היהלומים העולמי חשובה מאד לכלכה העולמית ולמערכת הבנקאות הבינלאומית. כמות הגלם המשווקת בעולם משפיעה השפעה ניכרת על יציבות הענף ועל חוב הענף לבנקאות העולמית. המדינות המפיקות גלם וחברות הכרייה יתרמו ליציבות אם יצמצמו את מכסות הגלם שהן משווקות בתקופה זו. זהו צעד הכרחי ומתבקש גם לענף היהלומים, גם למדינות המפיקות גלם, גם לחברות הכרייה וגם למערכת הבנקאות העולמית".

פז הוסיף ואמר – "לאורך השנים האחרונות הפגין ענף היהלומים העולמי חוסן ויציבות מרשימים ביותר. הסערה הכלכלית המתחוללת בעולם מוכיחה שוב באופן חד משמעי, כי ענף היהלומים הוא אי של שפיות ושל יציבות. דווקא בימים אלה, אנחנו שוב עדים לכך שהיהלום הוא הרבה יותר מאבן חן – דווקא בימים סוערים אלה היהלום תופס שוב מקום חשוב גם כאפיק השקעה אטרקטיבי וטוב. חשוב מאד שכל הגורמים המעורבים בענף היהלומים ישמרו על ערכו של היהלום ועל יציבות הענף. מסיבות אלה אני קורא למדינות המפיקות גלם ולחברות הכרייה לנהוג באחריות ובתבונה גם בתקופה מורכבת זו."