ענף היהלומים לא מנותק מהמתרחש בעולם

ענף היהלומים לא מנותק מהמתרחש בעולם

ביום שישי הוריד מרטין רפפורט את מחירי היהלומים ב - 5% אך יחד עם זאת הדגיש כי היהלומים הם השקעה טובה לטווח ארוך. אבי פז- "ענף היהלומים לא מנותק מהמתרחש בעולם אך מפגין חוסן ויציבות"
יומיים לאחר שהרצה בפני מאות יהלומנים בנושא המצב הכלכי בעולם והשפעת המשבר הכלכלי על ענף היהלומים העולמי, פרסם ביום שישי מרטין רפפורט את המחירון היהלומים במועדו הקבוע והוריד את מחירי כל היהלומים ב - 5% באופן רוחבי.

יש לציין כי בהרצאה שנשא בפני היהלומנים הדגיש רפפורט כי "היהלומים הם השקעה טובה לטווח ארוך, אך בטווח הקצר לא יהיה מנוס מירידת מחירים" וזאת לאור המצב השורר בימים אלה בשווקים הפיננסים בעולם.

גלובס פרסם ביום שישי כתבה בנושא הורדת המחירים הרוחבית של מחירון רפפורט. במסגרת הכתבה מצוטט אבי פז - נשיא הבורסה הישראלית ונשיא הפדרציה העולמית שאומר  - "ענף היהלומים לא מנותק מהמתרחש בעולם".

כותרת הכתבה שהתפרסמה בגלובס

כמו כן עוסקת הכתבה של גלובס בקריאתו של פז, כנשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים, לחברות המפיקות גלם לצמצם את הפקת יהלומי הגלם על מנת לחזק את ערך היהלומים וכדי לא להעלות את חוב ענף היהלומים העולמי לבנקים. פז היה כזכור הראשון שיצא בהצהרה פומבית בנושא וכתבת גלובס, יעל גרוס אנגלנדר, מציינת גם את ההודעה הדומה של התאחדות תעשייני היהלומים ההודית כמו גם את ההודעה של דה בירס על כך שבשני ה"סייטים" האחרונים של השנה הם מורידים את כמות יהלומי הגלם שמגיעים לשוק.

לקריאת הכתבה בגלובס לחץ כאן.