אזהרה: דוחות GIA מזויפים

אזהרה: דוחות GIA מזויפים

הבורסה בניו יורק שלחה מכתב ובו היא מזהירה את ציבור היהלומנים כי נחשפו בשוק דוחות GIA מזויפים עם מספר דוח מקורי. הציבור מתבקש להיות ערני וזהיר ולנקוט בכל האמצעים על מנת לוודא אמיתות וכשרות תעודות.
להלן תרגום חופשי של מכתב אהזהרה שנשלח ע"י הבורסה בניו יורק לידיעת ציבור החברים כמו גם המלצות ה –GIA לבדיקה ואימות של תעודות:

"חברי תעשיית היהלומים והתכשיטים מוזהרים מהתופעות הבאות:

1.      דוחות GIA מזויפיםהמלווים יהלומים מטופלים (HPHT) או יהלומים בדירוג שונה מזה שמתואר בדוח המלווה (המזויף) נחשפו בשוק.  

2.      דוחות GIA מזויפים עם "מספר דוח מקורי" ונתוני דירוג ופרטים זהים או דומים, מוצעים בשוק. דוחות מזויפים אלו מלווים יהלומים מטופלים (HPHT) או יהלומים אמיתיים בדירוג שונה במקצת. מכיוון שלכאורה מס' הדוח והדירוג זהים למקורי, הקונה עלול להאמין שהוא קונה את היהלום המקורי .

אתם מתבקשים להגן על עצמכם, הלקוחות וספקים שלכם, ושמכם הטוב ולנהוג בזהירות רבה עקב הנ"ל ולדווח על כל חריגות לבורסה או לארגון שבו אתה חבר.

ה - GIA ממליץ על דרך פעולה כדי לא להיכשל:

בדיקת תעודת באתר המעבדה GIA Report Check - שרות חינם הקיים באתר ה GIA המאפשר ללקוחותיהם לבדוק את הנתונים שרשומים בדוח הדירוג ובתיק היהלום. מקלידים את מס' הדוח ומשקל האבן, והבדיקה מעלה את כל נתוני הדירוג, כולל דירוג עבודה (אם זמין), שהונפקו עבור אותו יהלום. בדיקה זו זמינה כעת עבור יהלומים שדורגו מ ה-1 לינואר בלבד. למעבר לאתר הבדיקה לחץ כאן.     
  
במקרה של ספק או רכישה ממקור בלתי מוכר, ממליץ ה- GIA להיעזר בשרות אימות דוח (GIA Report Verification Service) כדי לאשר אמיתות דוח דירוג היהלום ותיק היהלום או המידע שרשום בדוח, ע"י בקשת אישור (ללא עלות) מה -GIA. ניתן להגיש יהלום מלווה בדוח המקורי אל מעבדת ה - GIA. היהלום ייבחן מחדש והתוצאות יוחזרו לבעל האבן ביחד עם האבן. לחילופין, ניתן לעדכן את הדוח המקורי, משמעותו שהיהלום נמסר למעבדה ועובר דירוג מלא מחדש, כולל כל שלבי הסינון לגלוי טיפולים."  
                                                                                                     
לגרסה באנגלית והקובעת של נוסח המכתב ששלחה הבורסה בניו יורק לחץ כאן.