הגביע שוב צהוב

הגביע שוב צהוב

במשחק כדורסל צמוד ומרתק גברה קבוצת הותיקים של מכבי רלף קליין ת"א על קבוצת הכדורסל של בורסת היהלומים בתוצאה 60 – 54 אבל המנצחת הגדולה של הערב היא שקד בת ה – 12.
אולם זיסמן ברמת גן אירח אתמול בערב מאות יהלומנים שבאו לצפות בקרב כדורסל מרתק, שנערך לכבוד חגיגות יום ההולדת ה – 70 של בורסת היהלומים.

ברכות ליום הולדת 70
משחק הכדורסל החל בשורה של ברכות של נשיא הבורסה – אבי פז, ראש עיריית רמת גן – צבי בר, שמעון מזרחי, טל ברודי ודורון ג'מצ'י.

נשיא הבורסה, אבי פז, אמר – "יש לנו בהחלט סיבה טובה להיות גאים במה שעשינו כאן בשבעת העשורים האחרונים. תמונת ההצלחה של הבורסה היא פאזל ענק שמורכב מאלפי חברי בורסה שהגשימו במו ידיהם את החזון שלהם".

אבי פז מקבל אות הוקרה מהספונר חבר הבורסה מנשה יזדי (יענקל'ה הצלם)

בהתייחסו למצב הכלכלי השורר בעולם אמר פז – "התפקיד שלנו הוא להמשיך לצעוד קדימה בנחישות, בסבלנות ובקור רוח ולדאוג לכך שבעוד 30 שנה, בחגיגות ה – 100 של הבורסה, יוכלו הנכדים שלנו ליהנות מפירות העשייה שלנו.המשימה הזו מוטלת על כל אחת ואחד מאתנו".

פז הודה לראשי קבוצת מכבי תל אביב על עצם קיום המשחק ועל שיתוף הפעולה המתמשך בין הבורסה לקבוצה של המדינה ואמר - "שיתוף הפעולה שלנו עם מכבי תל אביב נמשך כבר שנים רבות ובמסגרתו אנחנו מביאים שמחה להרבה ילדים ומשפחות".

כמו כן הודה הנשיא למארגני האירוע ואמר – "אני רוצה גם להודות לחזי בלום ולכל הצוות הנפלא שעבד איתו בחודשים האחרונים על מנת להכין ולארגן את אירועי ה-70 שהמשחק הזה הוא חלק מהם".

יו"ר מכבי אלקטרה תל אביב שמעון מזרחי מברך (יענקלה הצלם)

צבי בר, ראש עיריית רמת גן בירך את נשיא הבורסה ואת חבריה לרגל האירוע, איחל ליהלומנים הצלחה וגם הודה על כך שהם בחרו לציין את האירוע במשחק כדורסל באולם זיסמן.

יו"ר קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א, שמעון מזרחי בירך אף הוא את הבורסה והודה ליהלומנים על הקשר החם שהם מקיימים עם הקבוצה לאורך כל השנים. מזרחי אמר – "בורסת היהלומים היא בית חם ויש קשר הדוק וטוב בין מכבי לבין הבורסה. נכנסתי למכבי לפני כ – 40 שנה ואני זוכר שכבר אז כל יושבי יציע 9 היו יהלומנים שרצו לתמוך במכבי".

טל ברודי, האיש והמפה, הודה אף הוא לבורסה ודיבר על הקשר החם וההדוק בין הצהובים ליהלומים.

טל ברודי היהלום הצהוב (יענקלה הצלם)

דורון ג'מצ'י, האיש והשלשה, בירך אף הוא את הבורסה ואת חבריה. ג'מצ'י הודה גם לשחקני קבוצתו כמו גם לספונסר של הקבוצה, היהלומן וחבר הבורסה מנשה יזדי.

יזדי עצמו העניק לפני שריקת הפתיחה מגן הוקרה לנשיא הבורסה מטעם קבוצת הותיקים של מכבי רלף קליין תל אביב.  

תמונה קבוצתית לאחר סיום המשחק (יענקלה הצלם)


על הפרקט – ריח של הפתעה
מייד עם סיום הברכות החלו שחקני הקבוצות להיערך למפגש משני עברי המתרס.

מצד אחד של הפרקט ניצבו אגדות הכדורסל של מכבי רלף קליין תל אביב– דורון ג'מצ'י (שהזריקות שלו מחוץ לקשת השלוש נותרו אימת ההגנה של היריב), מוטי דניאל (שנלחם כאילו הוא מינימום נאבק על צלחת האליפות), וילי סימס (שהזכיר את ימיו הגדולים המכבי), שמוליק זיסמן (הפעלתן), אולסי פרי (שלא שותף במשחק אבל זכה למחיאות כפיים סוערות מהקהל) ועוד רבים אחרים.

מן העבר השני של הפרקט ניצבו הלבנים כחולים של בורסת היהלומים ובראשם הקפטן והמאמן דני שניידר, יניב רותם, אלעד לב, ליאור גולומב, שגיא קורן, אייל בביוב, גיל זיו אור, יוני שחר, זאב כסיף, כפיר לוטו, יוסי קובה דוד גודי וירון מוסקוביץ'.

במהלך החימום, כשהקהל צפה בדורון ג'מצ'י משחיל שלשה אחרי שלשה נשמעו חששות שהמשחק עלול להיות חד צדדי אבל למרבה השמחה וההפתעה, התפתח על הפרקט משחק צמוד ומותח ובשלבים רבים נראה היה שדווקא ידה של קבוצת בורסת היהלומים תהיה על העליונה.

כבר ברבע הראשון החלו הצופים להבין שבקבוצה של הבורסה יש שחקנים מצוינים עם כשרון ונשמה ושאולי, אולי השד הצהוב לא כל כך נורא כמו שהוא נראה בחימום שלפני המשחק. במחצית הראשונה התעלה המשחק, בחלקים גדולים, לרמה גבוהה והיא הסתיימה ביתרון של הבורסה 33-30.

הרבע השלישי הסתיים בתוצאה 14-12 לטובת שחקני הבורסה והקבוצות עלו לרבע הרביעי כשפער של 5 נקודות מפריד בין שתי הקבוצות – 47 לבורסה 42 למכבי רלף קליין תל אביב.

כשבאולם כבר התחילו להריח ריח של סנסציה באוויר, הגיע הרבע הרביעי והמכריע. דורון ג'מצ'י, וילי סימס וחבריהם לחצו על הגז, הראו ניצוצות גדולים של כדורסל, חוללו את המהפך וניצחו בתוצאה 60-54.

דני שניידר מאמן קבוצת הכדורסל של הבורסה מקבל אות הוקרה מהנשיא על פעילותו. (יענקלה הצלם)

"לפחות הצלחנו לגרום לדורון ג'מצ'י, לוילי סימס ולמוטי דניאל להזיע ולגנוב לנו את הניצחון בשיניים" שמעתי מישהו בקהל אומר.

"כן, אבל אם היו אומרים לך שזו תהיה התוצאה בתחילת המשחק היית קונה אותה בשתי ידיים" השיב לו חברו. אכן תוצאה יפה!

על הפרקט נפרדו שחקני הקבוצות בתמונה קבוצתית משותפת - הגביע, כמו תמיד, הלך לצהובים והמחמאות – לכחולים לבנים של בורסת היהלומים.

ו...המנצחת הגדולה של הערב – שקד בת ה – 12.
לא רק משחק כדורסל היה לנו באולם זיסמן אלא גם הגרלות ותחרות קליעה מפתיעה ומותחת ביותר.

כבר לפני חודש הכריזו מארגני המשחק על כך שבהפסקות שבין הרבעים תיערך תחרות קליעות בין הצופים. הזוכה המאושר ימריא לסוף שבוע זוגי באירופה.

אף אחד לא האמין שמי שתנצח ותזכה בסוף השבוע תהיה ילדה בת 12.

שקד בורט המנצחת הגדולה בתחרות הקליעות מקבלת את הפרס (יענקלה הצלם)

ובכן - שקד, נכדתו של חבר בורסת היהלומים אריק באוכמן, העפילה לגמר ובהפסקה שבין הרבע השלישי לרבע הרביעי של המשחק היא גם הצליחה לגבור על ורד רייטן במאבק – ראש בראש.

אם מישהו חושש לכך שהילדה תטוס לה לבדה לאירופה אז הוא יכול להירגע – "אני נותנת את סוף השבוע להורים שלי. הם יטוסו לאירופה ואני זכיתי בסוף שבוע עם סבא וסבתא בישראל" היא אמרה לי בעיניים בורקות כשיצאנו מהאולם.

אכן – מנצחת קטנה גדולה!