מפגן של אופטימיות ועוצמה

מפגן של אופטימיות ועוצמה

אלפי יהלומנים וביניהם בכירי ענף היהלומים העולמי, נשיאי בורסות, בכירי המשק הישראלי, שגרירים ואח"מים מכל העולם התכנסו בהיכל התרבות והצדיעו לבורסת היהלומים לכבוד יום הולדתה ה–70.
אורחי הכבוד של הערב היו סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת–אלי ישי, ראש עיריית רמת גן–צבי בר, מנכ"לית ה–DTC–ורדה שיין, נשיאי הכבוד של הבורסה–שמואל שניצר ויצחק פורם, יו"ר מועצת היהלומים העולמית–אלי אייזאקוב, נשיא התאחדות התכשיטנים העולמית–גיאטאנו קאווליארי.

כמו כן השתתפו באירוע נשיאי בורסות מרכזיות, נציגים בכירים של בורסות מכל העולם, שגרירים זרים, ראשי מערכת הבנקאות המממנת את ענף היהלומים ועוד.

אלפי יהלומנים מילאו את היכל התרבות (יענקלה הצלם)

אלפי היהלומנים, מהארץ ומהעולם, שפקדו את היכל התרבות לרגל חגיגת יום ההולדת ה–70 של בורסת היהלומים זכו לאירוע מסעיר, קצבי, מרגש, מצחיק ומעודד שיצאה ממנו בשורה של אחדות ושל אופטימיות.

הערב נפתח בקוקטייל חגיגי ומיד לאחריו החל ערב אומנותי גדוש בהרבה חוויות וגם בנאומים.

הערב על הבמה נפתח בקטע מולטימדיה קצבי ומרהיב שהציג את הפעילות הדינאמית של בורסת היהלומים. הקטע כלל שילוב של סרטים, תאורה, קטעי מוזיקה ותיפוף וזכה למחיאות כפיים סוערות של הצופים.

אלי אילדיס, שהנחה את הערב במקצועיות ובחן הזמין אל הבמה את ראשון הנואמים–נשיא בורסת היהלומים הישראלית ונשיא הפדרציה העולמית אבי פז.


 
קריאה לאלי ישי לכלול את ענף היהלומים בתוכנית החרום הכלכלית
ראשון הנואמים היה הנשיא המארח ונשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים אבי פז,  שבדבריו הודה לכל האורחים שטרחו והגיעו לישראל על מנת ליטול חלק בחגיגות. פז אמר -"ההישגים שלנו ב – 70 השנים האחרונות הם מקור לגאווה לא רק לענף היהלומים אלא למדינת ישראל בכלל. די להציץ ברשימת האורחים רמי המעלה שנמצאים כאן הערב על מנת להבין איזה מקום חשוב הבורסה שלנו תופסת ברמה הבינלאומית.אני רוצה להודות מקרב לב לכל אחת ואחד מהאורחים שהגיעו לאירוע ובעיקר לאורחים שהגיעו באופן מיוחד לישראל על מנת להשתתף בשמחה שלנו ולהצדיע לבורסה הישראלית ולחבריה".

הנשיא התייחס בדבריו גם למצב הכלכלי העולמי ולהשלכותיו על ענף היהלומים והוא פנה מעל הבמה בפניה רשמית לסגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי על מנת שזה יפעל למען מתן סיוע לענף היהלומים בתקופה קשה זו. פז אמר–"אלי ישי הוא חבר אמת של ענף היהלומים ואני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו ולקרוא לך מעל במה זו לפעול באופן מיידי ובכל דרך על מנת שתוכנית החרום הכלכלית שמגבש האוצר בימים אלה תכלול גם פתרונות ראויים ויצירתיים עבור היהלומנים בפרט ועבור ענף היהלומים בכלל. אתה מכיר אולי יותר מכל אחד אחר את ענף היהלומים ויודע היטב שלמדינת ישראל יש אינטרס עליון שהענף שלנו ימשיך לשגשג ולהוביל".

נשיא הבורסה אבי פז - "דווקא בתקופה הזו חשוב מאד שנפעל בנחישות, באופטימיות" (יענקלה הצלם)

פז הודה למארגני האירוע ובראשם לחבר ההנהלה ויו"ר הועדה המארגנת חזי בלום "שעשה לילות כימים על מנת לדאוג לכך שהאירוע ה – 70 יהיה ברמה הגבוהה ביותר".

נשיא הבורסה אבי פז הדגיש בנאומו למשתתפי החגיגות כי דווקא בתקופה זו חשוב לשמור על אופטימיות וקור רוח והוא אמר–" כל מה שהשגנו ב – 70 השנים האחרונות לא בא לנו בקלות! עברנו תקופות קשות וגם רגעים של שיא ושל שגשוג בענף היהלומים. דווקא בתקופה הזו בה אנחנו נמצאים היום חשוב מאד שנפעל בנחישות, באופטימיות ולא פחות חשוב מכך - בקור רוח".

פז הקדיש את הערב לכל חברי הבורסה ב – 70 השנים האחרונות ואמר – "דור המייסדים שלנו הוא דור נפלא וכל מה שיש לנו היום שייך שלהם! הם ראו את הנולד, בימים הרבה יותר קשים מהימים בהם אנחנו נמצאים היום והם העיזו להגשים כאן הלכה למעשה את מה שרבים לא העזו כלל לחלום".

הנשיא הדגיש שוב ושוב את העובדה שלענף היהלומים יש את כל הכלים על מנת להתמודד עם המשבר הנוכחי ואמר – "כל מה שהשגנו ב – 70 השנים האחרונות, הוא תוצאה ישירה של המשאב היקר ביותר שיש לנו במדינת ישראל –  המשאב האנושי. המשאב האנושי הזה הוא את ואתה ואתם וכל אחת ואחד מאתנו ביחד ולחוד. בנו טמון סוד ההצלחה וכמילות השיר המפורסם – יחד – WE SHALL OVERCOME .

דבריו של פז, כמו גם דבריהם של הנואמים הבאים אחריו החדירו ללב של כל המשתתפים הרבה אופטימיות ובין המשתתפים נשמעה לא פעם האמירה–"דווקא בתקופה הזו היינו זקוקים לזריקת עידוד ומרץ והאירוע הזה חיבר אותנו למורשת של הבורסה ולהישגים שלה ובהחלט החדיר גאוות יחידה ואופטימיות".

אורח הכבוד סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת : "אני מאמין בכם"
אורח הכבוד של הערב,סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי החמיא לראשי ענף היהלומים ואמר – "ההנהגה של ענף היהלומים הישראלי היא מיוחדת במינה והאנשים העוסקים בענף מלאים בחכמה במקצוענות בתבונה ובהרבה צניעות.לכל יהלומן יש ברק בעיניים וניצוץ בלב וזה מה שנדרש על מנת להצליח".

יש המשיך ואמר – "אתם עוסקים במלאכה שלכם בדביקות וגם בתקופה הקשה הזו אתם פועלים עם הרבה חזון, נחישות ואמונה. אין ספק שבדרך בה אתם צועדים הענף עוד יעלה ויצמח. אני מאמין ביכולות שלכם ועומד תמיד לרשותכם בכל תפקידי.אני מאחל לכם ברכה והצלחה או כפי שאתם נוהגים לומר–מזל וברכה".

נשיא הבורסה אבי פז והמנכ"ל יאיר כהן מעניקים לשר התמ"ת אלי ישי את "היהלום שבכתר" (יענקלה הצלם)

הרב הראשי לישראל, הרב ישראל מאיר לאו בירך אף הוא את היהלומנים מעל במת היכל התרבות ואמר–"אתם מגדלור של תקווה בימים קשים בכל העולם. אני מאחל לכם שמגדל האור שלכם יפיץ הרבה תקווה, אושר ועושר לעולם ושתלכו תמיד מחייל לחייל".

הרב הזכיר ליהלומנים כי בורסת היהלומים החלה לפעול בימים הרבה יותר קשים ממה שקורה היום ואמר–"בדיוק היום לפני שבועיים ציין העולם 70 שנה לליל הבדולח ואנחנו מציינים כאן היום 70 שנה לבורסת היהלומים הישראלית–זה לעומת זה. זה מדהים שבדיוק באותה תקופה של ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה קמו יהודים שבאו מעמק הבכא והפכו את הקריסטל המנופץ ליהלום נוצץ".

אולם המסחר של מחר ומסע מרתק אל העבר
הערב האומנותי נמשך בתצוגת הדמיה תלת ממדית מרהיבה של אולם המסחר המתוכנן–כזכור החליטה הנהלת הבורסה שלכבוד חגיגות ה–70 יושקע מירב תקציב החגיגות בשיפוץ וחידוש של האולם והתאמתו לצרכים ולמסחר היום.

בועז מעודה, כוכב "כוכב נולד" הנעים לצופים את הערב בשירה והוא גם גילה שסוד ההצלחה שלו טמון ביהלומים שהוא עונד.

השיא של חלק זה של הערב היה סרט המתעד את ההיסטוריה של בורסת היהלומים ושל מדינת ישראל המתפתחת. הסרט היה מלווה בשירים בהופעה חיה וגרם להרבה רגשות נוסטלגיה אצל הצופים הנרגשים.

חברת כבוד ראשונה בהיסטוריה של הבורסה
אחד משיאי הערב הגיע כאשר נשיא הבורסה אבי פז העניק למנכ"לית ה – DTC את התואר של חברת כבוד של הבורסה.

רגע לפני שהעניק לשיין את התג הכחול של חברת בורסה אמר הנשיא – "ורדה היא פורצת דרך אמיתית ואני גאה ושמח על כך שאנחנו הופכים אותה היום לאישה הראשונה בתולדות הבורסה שזוכה לתואר של חברת כבוד. ורדה היא ללא כל ספק אחת הדמויות החשובות והבולטות בענף היהלומים העולמי - היא אשת מקצוע מהמעלה הראשונה, אשת עסקים חריפה ובנוסף גם חברה אמיתית של בורסת היהלומים ושל ענף היהלומים הישראלי".

ורדה שיין מנכ"ל ה DTC מקבלת תואר חברת כבוד (יענקלה הצלם)

שיין מצדה הודתה לפז על הדברים החמים ועל הבחירה בה ואמרה "זהו כבוד גדול עבורי לקבל את התואר הזה ואני חשה גאה להיות האישה הראשונה שנושאת אותו"

שיין ברכה את הבורסה לרגל יום ההולדת ה – 70 ואמר – "במהלך ההיסטוריה של הבורסה פקדו אותה לא מעט סערות וגם לא מעט תקופות של פריחה. לבורסת היהלומים הישראלית יש כל מה שהיא צריכה על מנת להצליח. בזכות ההון האנשוי, היזמות והעוצמה שלכם תדעו לפלס את דרככם קדימה. על כולנו ללמוד בתקופה הזו מהיהלום ולהיות שקופים, ברורים וחזקים".

בנוגע למדיניות דה בירס והשיווק של היהלום אמרה שיין – "מחקר שנערך לאחרונה מלמד שדווקא בתקופות של שפל ושל נסיגה מבחינה כלכלית הצרכנים מעדיפים לרכוש מוצרי איכות. בתקופות כאלה אנשים מעדיפים איכות על כמות ולכן ליהלום שלנו יש תפקיד חשוב. היהלום הוא רכישה חכמה ובקמפיין לשנו בארה"ב בתקופה הזו אנחנו מדגישים שיש רק שני דברים נצחיים – אהבה ויהלום!"

שיין איששה שוב את העובדה שחברת דה בירס תפחית באופן ניכר את האספקה בתקופה הזו והדגישה כי דווקא בימים אלה חשוב לשמור על אופטימיות – "העתיד של היהלום נראה מצוין בין השאר בגלל שבעולם אין מכרות חדשים כך שהיהלום הופך ליותר ויותר נדיר ובמקביל המחקרים מלמדים שבסביבות שנת 2011 צפוי גידול בביקוש ליהלומים במדינות בהן הולך ומתפתח מעמד ביניים".

מוטי גנץ, נשיא התאחדות היהלומים, יו"ר מכון היהלומים ונשיא IDMA בירך אף הוא את הבורסה ואת האורחים שהגיעו לאירוע ואמר – "המצב הכלכלי אמנם לא מאיר לנו פנים בימים אלה ולא פשוט להיות יהלומן היום אבל חשוב לזכור שהמשבר הנוכחי הוא לא שלנו אלא נכפה עלינו בעקבות המשבר העולמי.

גנץ קרא לקדם מסע פרסום עולמי לשיווק היהלום ואמר – "אם נשלב יחד זרועות – כל הגורמים הפעילים בענף – יחד נעבור את המשבר הזה בהצלחה"

הבעת אמון ממנכ"ל בנק דיסקונט, גיורא עופר
מיד לאחר ביצוע מרגש של השיר המפורסם – I DID I MY WAY לזכרו של נשיא הכבוד של הבורסה שהלך לעולמו לפני כשנה מר משה שניצר ז"ל עלה לדוכן הנואמים מנכ"ל בנק דיסקונט גיורא עופר וזרע בלב השומעים הרבה אופטימיות בכל מה שנוגע לעמידה האיתנה של הבנק לצד היהלומנים בתקופה זו.

עופר אמר – "הכנס הזה נערך בזמן של האט כלכלית ואפשר לומר בצער ובביטחון שהמשבר רחוק מלהסתיים. עלינו להיערך למשבר ארוך וקשה. אנחנו נמשיך ללוות את הלקוחות שלנו מהענף גם בתקופות פחות טובות והכל בפתיחות ובשקיפות".

עופר הוסיף ואמר – "אני מאמין שאתם תדעו להתמודד עם אותות המשבר תוך שמירה על העקרונות של אתיקה, אמינות ונאמנות. הבנקאים שלנו בבורסה מכירים את הענף על בוריו ויחד נעבור את התקופה הזו עם הרבה הערכה והוקרה גם להישגים שלכם שמביאים גאווה לכולנו".

חזי בלום, יו"ר הועדה שארגנה את אירוע ה – 70 הודה לנשיא אבי פז על כך שיזם את האירוע ועל כך שבחר בו לארגן את הפקתו. בלום הודה לכל חברי הועדה המארגנת (יוסי סיאני, ישי טופל, רפי ירושלמי, יצחק ברמן, גדי שטיין ועירית בן שחר, שגם ריכזה את הוועדה. ולנציגי ועדת ביקורת בוועדה גיל מסיקה ואלון שוורץ. סיום דבריו איחל בלום לכל הנוכחים ששנת תשס"ט תהיה שנת סימן טוב.

יו"ר ועדת ארועי שנות השבעים מברך (יענקלה הצלם)
 
צוחקים כל הדרך הביתה
הערב הסתיים בפצצת הצחוק של ישראל קטורזה שכמעט השכיב את הצופים מרוב צחוק. אחריו עלתה לבמה מירי מסיקה ששרה שלושה שירים.

הערב הסתיים בשירה "התקווה" של מקהלת ילדים וכל הצופים שרה בפה מלא ועם הרבה כוונה את מילות ההמנון הלאומי.

אכן כן – זה היה ערב מלא בתקווה, באמת ובאופטימיות.

לתמונות מהארוע לחץ כאן


כתבות על האירוע באתרי אינטרנט באנגלית
לדיווח על האירוע באתר DIB לחץ כאן.

לדיווח על האירוע באתר האינטרנט JCK INDIA לחץ כאן.

לכתבה על האירוע ב - DIAMOND WORLD לחץ כאן.

לכתבהבאתר JEWLLERY BUISNESS לחץ כאן.