מרכינים ראש בצער

מרכינים ראש בצער

הרב גבי הולצברג ואשתו רבקה הי"ד שליחי חב"ד בהודו, אשר נרצחו בהתקפת הטרור על בית חב"ד במומבאי, היו חברי אמת של היהלומנים הישראלים. בית חב"ד היה ביתם השני של היהלומנים, שהיו מגיעים אליו אחרי יום העסקים על מנת לאכול אוכל כשר, להתפלל וגם להרגיש את חום הבית.
בורסת היהלומים עצרה בימים האחרונים את נשימתה ועקבה מקרוב אחרי המתרחש בהודו. התקפת הטרור על אחד היעדים החשובים של ענף היהלומים הישראלי גרמה לחששות כבדים בקרב כל העוסקים בענף.

במהלך הימים האחרונים טיפלו בכירי הבורסה באיתור כל היהלומנים ששהו בהודו ובמהלך כל העת היה נשיא הבורסה, אבי פז בקשר שוטף עם חדר המצב של משרד החוץ כמו גם עם אנשי קשר בעיר המותקפת - "במהלך הימים האלה עמדנו בקשר שוטף עם כל הרשויות הישראליות והעברנו להן את כל המידע שהיה בידינו על מנת לאתר את כל היהלומנים ששהו בהודו בזמן ההתקפה. כמו כן במהלך הימים האלה טיפלנו גם בהסדרת מקומות לינה ליהלומנים רבים שנקלעו להתקפת הטרור ומצאו את עצמם ללא קורת גג".

עם סיום התקפת הטרור, שיגר נשיא הבורסה מכתבי תנחומים לנשיא הבורסה של הודו, אנופ מהטה ולשגריר הודו בישראל. פז שיגר את תנחומיו ובשם כל חברי הבורסה השתתף בצערה של הודו ובצערן של המשפחות שיקיריהן נפגעו במתקפת הטרור הרצחנית.

כמו כן שיגר הנשיא את תנחומיו גם לקהילת חב"ד ולמשפחותיהם של הרב גבי הולצברג ואשתו רבקה שנרצחו בבית חב"ד.

"הרב הולצברג ביקר מספר פעמים בבורסה", סיפר אבי פז, "והייתה לי הזכות לארח אותו כאן. התרשמתי עמוקות מאישיותו, מטוב לבו ומתחושת השליחות שליוותה אותו בדרכו. אין מילים שיוכלו לתאר את הסיוע שהוא העניק לישראלים ששהו בהודו. גבי ורבקה הולצברג היו ממש בגדר מלאכים עבור עשרות ואולי אפילו מאות אלפי ישראלים שביקרו בהודו ובורסת היהלומים מרכינה היום בצער ובכאב את ראשה לזכרם".

בכניסה לאולם המסחר של בורסת היהלומים הודלק, לאות אבל, נר נשמה לזכרם של הרב ואשתו ומאות יהלומנים שחלפו על פני נר הנשמה עצרו לרגע את השגרה וחלקו כבוד אחרון לבני הזוג.

במכתב שנתלה מעל לנר הנשמה כתב חגי הלוי, חבר הנהלת הבורסה ושליח חב"ד בבורסת היהלומים – "יהדות העולם כולה עקבה בדאגה אחר המתרחש... הזוג הולצברג, ה' יקום דמם, אשר "בחייהם ובמותם לא נפרדו " הפעילו את בית חב"ד במסירות נפש ובחיוך תמידי נסוך על פניהם וארחו עשרות אלפי תרמילאים, תיירים ויהלומנים במהלך השנים..."

"הקשר של הרב ואשתו עם קהילת היהלומים הישראלית היה הדוק ביותר" מספר הלוי, "בית חב"ד היה ממש בית שני עבור יהלומנים רבים ששהו בהודו במסגרת העסקים שלהם. היהלומנים הישראלים היו מגיעים לבית חב"ד מדי ערב על מנת לאכול ארוחת ערב כשרה והרב לא היה מסתפק בהכנסת האורחים אלא היה דואג גם לצאת במהלך היום למשרדי היהלומנים בעיר שם הוא היה מחלק לישראלים סנדביצ'ים כשרים לארוחת צהריים".

מסע הלוויה של בני הזוג הולצברג, יצא מכפר חב"ד לכיוון הר הזיתים בירושלים. מועד הלוויות עדיין אינו ידוע ויהלומנים המבקשים לקבל מידע בנוגע למועד הסופי של הלוויות כמו גם בנוגע להסדרי ההסעה יכולים ליצור קשר עם הרב חגי הלוי בטלפון 054-3977770.