עצרת זכרון להרוגי מומביי

עצרת זכרון להרוגי מומביי

מאות יהלומנים ישראלים והודים השתתפו בעצרת מרגשת לזכר הרוגי מתקפת הטרור במומביי אותה ערך נשיא בורסת היהלומים, אבי פז. בעצרת השתתפו שגריר הודו בישראל מר נאבטג' סרנה והוריהם של הרב גבי הולצברג ורעייתו רבקה ז"ל - שליחי חב"ד שנרצחו.
מאות יהלומנים הצטופפו בכניסה לאולם המסחר של הבורסה על מנת לחלוק כבוד אחרון להרוגי מתקפת הטרור במומביי בה נרצחו על לא עוול בכפת למעלה ממאתיים אזרחים-  יהודים והודים.

הודו היא, כידוע, אחד היעדים החשובים ביותר במסחר ביהלומים והיהלומנים הישראלים מכירים היטב את רחובות מומביי, את המלונות בהם ואת בית חב"ד בהם אירעו הפיגועים הרצחניים.

המפגש של היהלומנים הישראלים וההודים עם ההורים השכולים של גבי ורבקה הולצברג ז"ל היה מרגש ביותר

הרב נחמן הולצברג ורעייתו (הוריהם של גבי הולצברג ז"ל) והרב שמעון רוזנברג ורעייתו (הוריהם של רבקה הולצברג ז"ל) התקבלו באולם בחום ובאהבה אין קץ וכאשר עמד הקהל דקת דומיה לזכר הנרצחים ניתן היה ממש להתחבר לקדושה ולטוב הלב של זוג שליחי חב"ד שפעלו במסירות נפש למען הישראלים שהגיעו להודו.

משמאל לימין - הרב נחמן הולצברג (אביו של גבי הולצברג ז"ל), הרב שמעון רוזנברג (אביה של רבקה הולצברג ז"ל),
הרב חגי הלוי, אבי פז, איציק לופטין, שמואל שניצר ונבטאג' סרנה (שגריר הודו בישראל)
 
נשיא הבורסה אבי פז אמר במהלך האירוע – " בורסת היהלומים מרכינה בצער את ראשה ביחד עם העם ההודי לזכר הקורבנות ומתפללת להחלמת הפצועים. מתקפת הטרור הרצחנית והמזעזעת הזו גבתה מחיר כבד משני העמים גם יחד".

פז הוסיף ואמר – "היהלומנים הישראלים פועלים באופן קבוע בהודו ומכירים היטב את זירת האירועים בהם התרחשה מתקפת הטרור בית חב"ד היווה מעין בית שני למאות יהלומנים ישראלים שעובדים על הקו ישראל – הודו. רבים מאתנו גם הכיר ואהב את שליחי חב"ד הקדושים – הרב גבי הולצברג ואשתו רבקה זכרם לברכה, שפעלו כה רבות למען הישראלים והיהלומנים שהגיעו להודו. כולנו ליווינו את המשפחות בלבנו במהלך האירועים הטרגיים ולא יכולנו לעצור את דמעותינו כאשר התברר שהנורא מכל קרה. זכיתי להכיר באופן אישי את הרב הולצברג ונדהמתי מעוצמת השליחות שהובילה אותו בדרכו. ניכר היה בכל מעשיו שהוא היה איש של קדושה ושל צדק".

שגריר הודו בישראל מר נאבטאג' סרנה נכח אף הוא בעצרת ובשם העם ההודי השתתף בצערן של המשפחות– "אסור לנו לשכוח לעולם את מה שאירע במומביי במתקפת הטרור הרצחנית הזו. תחושת הסולידריות שאני חש כאן היום חייבת להוביל אותנו במלחמת החורמה המשותפת שלנו נגד הטרור העולמי"

הרב שמעון רוזנברג אביה של רבקה הולצברג ז"ל נשא דברים נרגשים בשם המשפחות ואמר – "אין לי מילים לבטא את ההתרגשות שאני חש נוכח האהבה שאתם מקרינים כאן בנוכחותכם בעצרת הזו לזכר גבי ורבקה ז"ל".

באופן מרגש היה זה דווקא האב השכול שעודד את הקהל ואמר – "אחרי כל חושך מגיע אור וכל צרה שמגיעה לעם ישראל מבשרת את הישועה".


הרב שמעון רוזנברג (אביה של רבקה הולצברג ז"ל) נושא דברים.

רוזנברג הוסיף ואמר – "זו ההתכנסות הציבורית הראשונה שאנחנו מקיימים לאחר שקמנו מהשבעה ואני נרגש מאד מהמחווה שנשיא בורסת היהלומים עשה בכך שהוא מקיים את העצרת הזו ואני גם נרגש מהנוכחות של כל כך הרבה יהלומנים. נמצאים כאן באולם אנשים נפלאים שסייעו לנו רבות ואני רוצה להודות לכם. החיבור של היהלומים הפיזיים בהם אתם עוסקים עם היהלומים הרוחניים שלנו (גבי ורבקה) היה חיבור מופלא".

אביה של רבקה ז"ל סיפר כי "הוא ורעייתו מגדלים את הנכד הפעוט מוישי, שניצל מהתופת בביתם בעפולה וכי במהלך חג החנוכה מתכננות המשפחות לנסוע למומביי על מנת להדליק נר חנוכה ליד שער הניצחון ההודי ולצעוד ברחובות העיר בתהלוכה לעבר בית חב"ד - "נדליק את נרות החנוכה בהודו  על מנת לפרסם את הנס שעשה לנו הקב"ה כאשר הציל את הנכד שלנו ".

את העצרת אירגן והנחה יו"ר ועדת תרבות תורנית, יוסי סיאני שאמר – "גבי ורבקה הולצברג היו יהלומים זוהרים ומלוטשים. זוג שידע לכבד ולחבק את כולם ברוחב לב. גם בחייהם וגם במותם קידשו שם שמיים".

הרב חגי הלוי, שליח חב"ד בבורסה דיבר בשבח מסירות הנפש של שליחי חב"ד שנרצחו בהודו ואמר  "הרב הולצברג ורעייתו היו מילדיה המובחרים במיוחד של משפחת שליחי חב"ד. מותם הוא עבורי אובדן משפחתי ואישי של ממש. כך ממש מרגיש גם חלק גדול מציבור היהלומנים שפקדו את בית חב"ד במומביי. את כולם קיבלו רבקי וגבי ז"ל בסבר פנים יפות ובחיוך, בארוחה חמה ובכוס מים קרים, בהצעת מיטה לשינה ובהצעה ללמוד משהו שיעניין את הנשמה."

נציג היהלומנים ההודים בישראל רופין הביע אף הוא את תנחומיו ואמר – "עצוב לי מאד לעמוד כאן ולדבר על המקרה הנורא שקרה בעיר מולדתי מומביי. למעל מ – 200 בני אדם חפים מפשע נרצחו על לא עוול בכפם. יש הרבה דברים משותפים בין הודו לישראל ועכשיו אנחנו גם שותפים למלחמת החורמה נגד החמ"ס, בין לאדן ואל קעידה"

אני מעריץ את חב"ד וחשוב לנו, כהודים, לבנות מחדש את בית חב"ד במומביי – זו תהיה התשובה שלנו לטרור!"

רופין סיים את דבריו בציטוט – "הודו לשם כי טוב. השם עוז לעמו יתן. השם יברך את עמו בשלום".

סמואל מרשל, יהלומן שפועל בהודו ומי שהיה בין האנשים הקרובים ביותר לגבי ורבקה הולצברג ז"ל נשא אף הוא דברים בעצרת. מרשל סיפר בקול חנוק על כך שלפני חמש שנים, כשבני הזוג הולצברג רק הגיעו להודו הוא הבטיח להם לדאוג להם ולשמור עליהם.

מנהלת הסניף הישראלי של הבנק ההודי השתתפה אף היא בצערן של המשפחות.

כאשר סיים החזן, יאיר הנדל, את תפילת אל מלא רחמים היו עיניהם של רוב הנוכחים באולם המסחר של הבורסה אדומות מדמעות. באולם הייתה תחושה של התעלות ושל סולידריות וניכר היה שהטקס, נגע לנוכחים עד עומק הלב.