עונת הדוחות השנתיים בעיצומה

עונת הדוחות השנתיים בעיצומה

חברות רבות בענף מסכמות את שנת 2008 ומתכוננות לרבעון השני של 2009. למרות המיתון, חברות כמוDGSEוJL International מדווחות על רווחיות. רשת חנויות היוקרה טיפאני נערכת להתרחבות בשנת 2009.

DGSE Companies, Inc הודיעה על עליה של 71.2% בהכנסותיה לשנת 2008. הכנסות החברה המתמקדת בסחר של תכשיטי יוקרה, יהלומים ומתכות יקרות באמצעים מסורתיים ובאמצעות האינטרנט, הגיעו ל-105.22 מיליון דולר. הרווח התפעולי של החברה אף הוא גדל ב 2008 בהשוואה לשנה שלפניה והסתכם ב3.66 מיליון דולר, לעומת 1.12 מיליון בשנת 2007.

עם זאת, הנתונים שפרסמה החברה מורים על הפסד של 7.85 מיליון דולר בהשוואה ל 760,000 דולר בשנת 2007.  חלק ניכר מהפסדי החברה נגרמו כתוצאה מהפסקת פעילויות מסחריות בשל המיתון. הפסד ניכר נגרם לחברה בגלל הפסקת פעילות המכירות הפומביות שלה, היקף ההפסד – 1.45 מיליון דולר.

"לראשונה בהיסטוריה שלנו חצינו את קו 100 מיליון הדולר בהכנסות והרווח התפעולי שלנו הגיע ל-4 מיליון דולר בקירוב", אמר נשיא ומנכ"ל החברה וויליאם הויסטר (William H. Oyster), "אנחנו בטוחים בכוחה של החברה ואם נמשיך להתמקד ביכולות שלנו, נוכל להתמודד היטב עם המצב הכלכלי הנוכחי ואף לצאת מחוזקים".

חברה נוספת אשר מסרה בימים האחרונים את נתוני סיכום השנה שלה היא LJ International. רווחיה של החברה ההונג קונגית גדלו בשנת 2008 ב-70% והסתכמו ב 2.5 מיליון דולר.LJ International עוסקת בעיצוב, שיווק ומכירה של תכשיטי יהלומים ואבני חן. החברה מפיצה את מוצריה בחנויות יוקרה ובבתי כלבו בארה"ב ובאירופה. בנוסף, לחברה מותג תכשיטים קמעונאי בשםENZOהפעיל בעיקר בהונג קונג, סין ומקאו. 

בהשוואה לשנת 2007 הכנסותיה של החברה בשנת 2008 רשמו ירידה של 10% לעומת שנת 2007 והסתכמו ב-136.3 מיליון דולר. הדיווח מצביע על ירידה של 14% במחירי הסחורות שנמכרו. המכירות הקמעונאיות גדלו בכ-6% והגיעו ל-36.4 מיליון דולר.
ברבעון האחרון של שנת 2008 רשמה החברה ירידה של 11% במכירות והן הסתכמו ב-41.9 מיליון דולר. על פי דיווחי החברה חלק מן הירידה במכירות נובעת מהרחבת רשת חנויות ENZO בסין. רווחי החברה ברבעון זה הגיעו ל-1.4 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 802,000 דולר ברבעון האחרון של 2007.

בתגובה לנתונים מסר יו"ר החברה יו צ'ואן הי (Yu Chuan Yih)כי "למרות שנפגענו מהמיתון, הצלחנו להתמודד היטב כתוצאה מן המכירות הקמעונאיות שלנו. השארנו את רמות החוב שלנו נמוכות יחסית ואנחנו מקפידים על רווחיות". עוד נמסר בהודעת החברה כי החברה צופה "התאוששות איטית יותר בשוק האמריקאי, אולם היא מרוצה מאוד מן ההתפתחות של השוק הסיני."

בתוך כך, הודיעה מוקדם יותר השבוע רשת היוקרה טיפאני י למרות התנאים הכלכליים המעורפלים היא מתכננת לפתוח 13 חנויות נוספות בשנה הקרובה. החנויות יפתחו בארה"ב, בדרום אמריקה, באסיה ובאירופה. החנויות שיפתחו בארה"ב יהיו מבוססות על קונפסט חדשני. מדובר בחנויות קטנות יותר בהן הקונים יכולים לבחון את התכשיטים בעצמם וללא עזרת מוכרנים.