דו"ח חצי שנתי שמפרסמת חברת Bain and Co. מלמד כי הירידה בשוק
סחורות היוקרה עתידה להמשך גם ברבעון השני של שנת 2009. על פי המחקר, שוק המותרות
צפוי לחוות ירידה של כ-15 עד 20 אחוזים נוספים עד תחילת הרבעון השלישי של השנה.
היקף המכירות צפוי להסתכם ב-153 מיליארד יורו, לעומת 170 מיליארד יורו בשנה שעברה.
80% מן המסחר בשוק היוקרה העולמי מתבצע בארה"ב, אירופה ויפאן. הירידה
במסחר בארה"ב צפויה לעמוד על 15% והירידה במסחר האירופאי על 10%. גם ביפאן צפויה
ירידה של 10% בשוק היוקרה. הירידה בפעילות הגלובלית בשוק התכשיטים והשעונים צפויה
להגיע ל- 12%.
על פי המחקר ההתייצבות בשוק המותרות העולמי צפויה להגיע במחצית השנייה
של השנה. התייצבות זו תשתקף בירידה נטו של 10%בהיקף המכירות בכל שנת 2009. מחברי
המחקר ממקדים את מבטם בסין ובמזרח התיכון וטוענים כי 7% מהצמיחה תגיע מסין ו2% מן
המזרח התיכון.
קלאודיו ד'אפריזיו, אחד ממחברי הדו"ח, אמר כי על פי המחקר אוכלוסיית
היעד של מוצרי היוקרה החלה לצמצם בהוצאתיה. לדבריו, "הרוכשים
הפוטנציאלים מוציאים פחות, מטיילים פחות ומרגישים בטוחים פחות".
כתוצאה מהמיתון העולמי הצרכנים העשירים משנים את התנהגותם הצרכנית. על
פי המחקר בקרב קהל יעד זה מתפתחת מגמת רכישה בהתאם לערך המוצר הנרכש ובגללו, למול
נטישת צרכנות המתאפיינת באופנה וטרנד. בנוסף נוטים הצרכנים העשירים לצרכנות
המאופיינת בדיסקרטיות.
"הערכים והתנהגויות הצרכניות המשתנות של הצרכנים העשירים מייצרות
שפע של הזדמנויות מסחריות שכדאי להיות ערני אליהן", אמר ד'אפריזיו והוסיף כי
"למרות המשבר הכלכלי כדאי למי שעוסקים במסחר במוצרי יוקרה להתבונן אל העתיד להערך
למגמות שיאפיינו אותו".