תערוכת היהלומים השנתית בלאס וגאס מסתמנת כביטוי להתעוררות השוק. על
פי הדיווחים, היצרנים, המוכרים והמבקרים מבטאים אופטימיות רבה ורצון לרכוש.
אף שחלק ניכר מן הקונים מגיעים מארה"ב, רבים הגיעו ממדינות שונות
ברחבי העולם. הפאנלים שנערכו בימי הכנס הראשונים עסקו בשינויים אשר עוברים על
תעשיית התכשיטים לנוכח המיתון וכתוצאה ממנו.
אבי פז, נשיא בורסת היהלומים ונשיא הפדרצייה העולמית של בורסות
העולמית (WFDB) בירך במסיבת עיתונאים שנערכה בכנס את מכון היהלומים על השקת השלב
הרביעי של תוכנית השיווק של מכון היהלומים: "בואו נעבור את זה יחד". פז אמר כי
התעשייה כולה שותפה בקידום שיווק היהלום כמוצר גנרי. "לא ניתן להגזים בחשיבותו של
שיתוף פעולה בימים אלו. ולכן הפרוייקט של מכון היהלומים הוא חשוב כל כך".
בפאנל על שינויים בענף היהלומים לנוכח המיתון טען קן גאסמאן (Ken
Gassman), אנאליסט של מכון המחקר של תעשיית התכשיטים, כי למרות המיתון לא
ניתן לבטל את אחד מהצרכים האנושיים הבסיסיים ביותר – התשוקה של אנשים לתכשיטים.
לנוכח פעילותה האגרסיבית של ממשלת ארה"ב צופה גאסמאן כי הכלכלה האמריקאית תתאושש
בקרוב מן המשבר.
דוברים אחרים ציינו את השינוי בענף לכיוון שותפויות ודרכים
יצירתיות לשיווק תכשיטים תוך למידה מניסיונם של ענפים אחרים. המלצה נוספת היא
איתור קהלים חדשים ושיטות שיווק התפורות על פי מאפייניהם הייחודיים של הקהלים
הללו. פנייה נוספת לציבור העוסקים בענף היא לשקול מחדש את נושא המלאי והאופן בו הוא
מנוהל, כמו כן הודגשה חשיבותו של נושא השקיפות הניהולית ביחסים שבין הסוחרים
לבנקים.
התערוכה תסגר מחר – יום ג' 2.6.09.