על פי דיווח המתפרסם באתר האינטרנט Rapport News סייט יוני של ה - DTC
היה הגדול ביותר מאז תחילת השנה. היקף המכירות בסייט עמד על 425 מיליון דולר. לשם
השוואה, היקף המכירות של ארבעת הסייטים הקודמים שנערכו השנה הסתכם ב- 700
מיליון דולר בלבד.
דוברת ה-DTC, לואיז פריור (Louise Prior) אמרה כי הביקוש ליהלומי גלם
נובע הן מתנודות בשוק היהלומים המלוטשים והן ממגמות בהפקת יהלומי הגלם. "הקמעונאים
מחליפים את המלאים שלהם ובנוסף בנקודת הזמן הזו נרשם מחסור ביהלומי גלם
בשוק".
למרות העלייה המשמעותית בהיקף המכירות בהשוואה לסייטים קודמים, זהו
עדיין היקף המכירות הנמוך ביותר לסייט יוני בחמש עשרה השנים האחרונות.
מחירי יהלומי הגלם נותרו דומים למחירי החודש הקודם. עם זאת,
בטנדרים שונים שנערכו בשוק היהלומים נרשמו עליות חדות של כ-15%-20% במחירי יהלומי
הגלם.
"ה-DTC סבור שניתן לגלות אופטימיות זהירה ביחס למצב השוק בחודשים
הקרובים", אמרה דוברת הארגון. רוב המשתתפים בסייט, סברו כי הביקושים
הגבוהים ישמרו לאורך החודשים יולי-אוגוסט. עם זאת, התחושה הרווחת היא כי לאחר
שאלרוסה (Alrosa) תתחיל למכור שוב ובתום עונת החתונות בהודו, הביקושים ישובו
לרדת.
בתוך כך, הודיעה De Beers לבעלי הסייטים שהיא מעוניינת
ביציבות ברמות הנמוכות של המכירות בהמשך שנת 2009 כהכנה לשנת 2010. רף
המכירות אליו מבקשת החברה להגיע בשנת 2009 הוא 3 מיליארד דולר.