יותר אמריקאים דוחים חתונות בגלל המיתון

יותר אמריקאים דוחים חתונות בגלל המיתון

על פי סקר חדש יותר אמריקאים דוחים את הנישואים שלהם כתוצאה מהמיתון הכלכלי העולמי. על אף המיתון חלק ניכר מאלו שיקיימו את הטקס לא ישקיעו פחות  בטבעות הנישואים שירכשו.
סקר שנערך לאחרונה על ידי מועצת התכשיטנים לדעת קהל (JCOC) מלמד כי כתוצאה מהתמשכותו של המיתון בארצות הברית יותר ויותר זוגות אמריקאים בוחרים לדחות את טקס הנישואים שלהם.

הסקר הקיף אוכלוסיית מחקר קטנה, באופן יחסי, אולם גילה כי מתוך 362 הנשאלים שהשתתפו בו 25% סיפרו כי דחו את נישואיהם באופן זמני כתוצאה מהמיתון. 3% נוספים דחו את הנישואים בשל סיבות שאינן כלכליות. הסקר פנה לנשאלים ונשאלות אשר מעורבים באופן ישיר בתכנון התקציבי של חתונתם. 18% מכלל העונים לסקר הם גברים.

הסקר  ביקש לברר האם המיתון השפיע על רכישת טבעות אירוסים ונישואים בקרב האוכלוסיה. מרבית הנשאלים (42%) השיבו כי הסכום שבו ירכשו טבעות נישואים יופחת. 37% מכלל הנשאלים טענו כי הסכום שיושקע ברכישת תכשיטי נישואים לא ישתנה למרות המיתון הכלכלי המתמשך. 17% השיבו כי הם יוציאו יותר על טבעות  וב-4% מהמקרים לא יירכשו תכשיטים כלל.

מרבית החתנים לעתיד שהשתתפו בסקר (36%) ענו כי הם מתכוונים לקנות טבעת בסכום דומה או זהה לזה שהיו מוציאים לפני פרוץ המשבר הכלכלי. לעומתם, אצל הכלות לעתיד נרשמה מגמת ירידה בתקציב המופנה לטבעות. כמעט מחצית מן הכלות - 48% צמצמו את תקציב הטבעות כתוצאה מן המיתון.

חלק ניכר מן החתנים (43%) ירכשו את הטבעת ברשתות המוכרות תכשיטים בכל רחבי ארצות הברית (למשל, Zales, Ben Bridge ואחרות). 36% מתוכם ירכשו את הטבעות בחנות תכשיטים מקומית. 14% ירכשו טבעות באמצעות רשת האינטרנט. לעומת הנתון האחרון, כאשר מתבוננים בנטייתן של כלות לרכוש טבעות באמצעות רשת האינטרנט מגלים כי רק 3% מתכננות לרכוש טבעות באמצעות הרשת.

מגמה נוספת הנובעת מן המיתון הכלכלי היא שינוי בדפוסי נתינת המתנות. אתר אינטרנט המתמחה בהעברת מתנות כסף לאירועים וחגיגות משפחתיות מדווח כי בששת החודשים האחרונים נרשם גידול של 100% במספר הנרשמים לאתר ובמספר האנשים שבחרו להעניק מתנות לאירועים באמצעותו.

לדברי בעלי האתרRainfall of envelopes חלק גדול מהמשיכה של מקבלי המתנות ומי שמעניקים אותן, לסוג זה של מתנות נובע מהמשבר הכלכלי. אנשים, כך סבור ג'ון אנדרווד (John Underwood) אחד המייסדים, מעוניינים להעניק מתנות משמעותיות יותר. לדבריו, מתנת כסף מאפשרת לאדם שמקבל אותה להשתמש בה כראות עינייו, לחסוך אותה לפרוייקט גדול או להשתמש בה לקניית מתנות קטנות יותר.