השיווק באמצעות טוויטר – עובד!

השיווק באמצעות טוויטר – עובד!

רשת תקשורת חברתית חדשה מייצרת באזז תקשורתי אדיר ומהווה, כך מתברר, כלי שיווקי מוצלח. כל מה שרציתם לדעת על טוויטר ולא העזתם לשאול.
מהו טוויטר? טוויטר הוא רשת תקשורת המתנהלת ברשת האינטרנט ומבוססת על אינטראקציה בין החברים בה.  את השיחות והעדכונים לגבי חייהם מעלים המשתמשים לרשת באמצעות משפטים קצרים.  למשפטים הללו קוראים מיקרו- בלוגים וניתן לקבל עדכונים לגביהם ב-SMS. טוויטר אינו מציג פרסומות. בשנה האחרונה רשם האתר גידול של 1000% במספר המשתמשים בו.  מדי יום מועלות לאתר 3 מיליון הודעות.

איך כל זה קשור לשיווק?

טוויטר, כך מתברר, הוא כלי יעיל במיוחד לשיווק. בשבוע שעבר דיווחה יצרנית המחשבים דל, כי בששת החודשים האחרונים היא רשמה הכנסות של כמיליון דולר מלקוחות שהגיעו למוצריה דרך אתר טוויטר. אף על פי שההכנסות של דל מטוויטר מהוות חלק זעיר מתוך סך כל הפעילות של החברה ברבעון הראשון של השנה (12.3 מיליארד דולר), מדובר בעדות משמעותית על יכולות השיווק של האתר.

גם ברק אובמה עמד על היעילות השיווקית של האתר. במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות הקפיד מטה הבחירות של הנשיא האמריקאי לפרסם עדכונים שוטפים על התקדמות הקמפיין. רשת הטלויזיה ה-BBC, עיתונים אמריקאיים וישראלים, חברות אופנה, כולם מנסים לקדם את עסקיהם באמצעות מיקרו- בלוגים.

טוויטר הוא כלי יעיל במיוחד להעביר מסרים מהירים, קצרים וקליטים לקהל הלקוחות הפוטנציאלי של כל עסק. חשוב להדגיש עד כמה קצרים וממוקדים המסרים הללו: אורכם של המסרים אותם יכול כל משתמש לפרסם על גבי האתר מוגבל ל- 140 סימני דפוס.

מומחים המכירים את הכלי היטב ממליצים למי שמעוניינים להשתמש בטוויטר למטרות שיווקיות לזכור כי בבסיס כל מהלך שיווקי הנעשה באמצעות האתר עומדת מטרת הפרסום. יש הטוענים כי מטרתו של כל קמפיין שיווקי בטוויטר היא בנייה איטית של זהות "טוויטרית" אשר הופכת את המשתמש למזוהה בקרב קהילת המשתמשים.

לפני שתתחילו לפרסם בטוויטר חשוב שתשאלו את עצמכם – איזה מידע אתם מבקשים לחשוף ואילו משאבים או פריטים מקדמי מכירות אתם מעלים לאתר. מומחים מציעים לנסות להבין מה חשוב ללקוחות שלכם ולאפשר להם לשמוע על כך ראשונים באמצעות טוויטר.

כיצד תדעו אם הוזכרתם באחת, או בכמה מתוך שלושת מיליון ההודעות היומיות? לטוויטר יש מנוע חיפוש המאפשר לחפש שמות או נושאים בבלוגים שהועלו. כך תוכלו לברר אם יש סביבכם "באז", אם אתם "בעניינים" ואיזו חברה יותר פופולרית מהחברה שלכם.

טוויטר הוא אתר שמקדם שיחה וחדשות מיידיות – גם אם אתם מפרסמים מידע שמהותו קידום מכירות חשוב שתזכרו את המסגרת הזו. הפכו את המידע הזה לאישי ולמעודד שיחה. בנוסף, מומלץ להפוך את טוויטר לכלי מקדם חברוּת. שיווק אינו מספיק. שוחחו עם הלקוחות שלכם, ענו להם, התעניינו בהם. עם שירות לקוחות אישי – קידום המכירות שלכם יגיע ליותר ויותר אנשים.