הפדרציה ואידמא מברכות על יוזמת השיווק הגנרית החדשה

הפדרציה ואידמא מברכות על יוזמת השיווק הגנרית החדשה

הפדרצייה הבינלאומית של בורסות היהלומים והתאחדות תעשייני היהלומים הבינלאומית הודיעו כי הן מברכות על  מיזם השיווק הגנרי של היהלום שהושק בשבוע שעבר.

בשבוע שעבר הוקמה בבריטניה ועדה אשר תתמקד בעידוד צרכנות יהלומים בעולם. הוועדה( The International Diamond Board (IDB, הינה יוזמה משותפת של כל חברות הכרייה הגדולות. את צוות ההיגוי של הוועדה הובילו De Beers, Alrosa, Rio Tinto, BHP Billiton  ו WinstonHarry. על פי המנדט שקיבלה הוועדה היא תפעל באופן משותף לקידום ביקוש צרכני גבוה ליהלומים ברחבי העולם באמצעות שיווק אפקטיבי.


בתגובה להודעה על כינון הוועדה הודיעו הפדרציה הבינלאומית של בורסות היהלומים (WFDB) וההתאחדות הבינלאומית של תעשייני היהלומים (IDMA)  כי הן מברכות על הקמתה.

אבי פז, נשיא הפדרציה הבינלאומית של בורסות היהלומים מסר בתגובה להודעה על כינון הוועדה: "אנו לוקחים חלק בדיונים לגבי תהליך השיווק הגנרי של היהלום כבר זמן רב. מאז שחברת הכרייה דה בירס (De Beers) הודיעה כי לא תמשיך לשמש כאחראית על הנושא, נערכו דיונים רבים בפורומים שונים ביחס לאופן בו השיווק הגנרי צריך להתבצע ובאשר למקורות המימון של הפרוייקט".


לדברי פז "הקמתה של IDB היא צעד ראשון ומשמעותי בדרך לכינון ישות אשר תאגד את כל השחקנים המרכזיים בענף כריית היהלומים, הייצור והתכשיטים. בהתאם לכך, הקמפיינים שבאמצעותם ישווק היהלום צריכים לשרת את כל העוסקים בענף, ללא קשר להיקף המחזור העסקי שלהם". פז הוסיף כי ה-WFDBתשמח לשתף פעולה ולסייע לוועדה בכל אשר תוכל.


ההתאחדות הבינלאומית של תעשייני היהלומים בירכה גם היא על היוזמה. על פי הודעת IDMA  , זהו ניסיון ראשון ליצור גוף אשר יקבל תמיכה גורפת מכל תעשיית היהלומים העולמית על כל ענפיה. מזכ"ל ההתאחדות רוני ונדרלינדן (Ronnie VanderLinden) אמר בתגובה כי "עם ההודעה על הקמתה של הוועדה אנו ממשיכים בדרך למימוש רעיון השיווק הגנרי של היהלום. זו יוזמה אשר החלה את דרכה לפני שנים ועתה הופכת להיות מוחשית. עם הויתור של דה בירס, בתחילת המאה, על תפקידה כמקדמת השיווק הגנרי של היהלום השתנו הצרכים של הענף. במהלך השנים IDMA קידמה את כינונו של גוף משותף לתעשייה כולה, אשר מושתת על משאביהן ועוצמתן  של חברות הכרייה הגדולה ושל יצרני יהלומים ותכשיטים"

ונדרלינדן הוסיף ומסר כי על פי חזונה  IDMA הוועדה צריכה להיות ארגון אפקטיבי אשר יפעל לקדם ביקוש צרכני חזק באמצעות שיווק יעיל. "אנו בהתאחדות נסייע לוועדה ככל יכולתנו", סיכם ונדרלינדן.