סקר בארהב: הקמעונאים אופטימיים

סקר בארהב: הקמעונאים אופטימיים

סקר חדש שמפרסמת חברת הייעוץ KPMG מלמד שמרבית הבכירים בענפי הקמעונאות השונים בארה"ב מאמינים ששנת 2010 תהיה שנה חיובית בכל הקשור לרווחיות ותעסוקה.
נתונים מעודדים ביחס לכלכלת ארה"ב עולים מסקר שערכה חברת הייעוץ הפיננסי KPMG LLP. מרבית הבכירים במגוון רחב של תעשיות ומגזרים מאמינים כי בשנה הבאה ישתפרו התנאים הכלכליים. יותר ממחצית מהנשאלים צופים כי עד סוף שנת  2010 תתאושש כלכלת ארה"ב במידה משמעותית.


בסקר, שפורסם במהלך סוף השבוע, השתתפו כ-400 בכירים בדרגת מנכ"ל ממגזרים מגוונים. בין התחומים מהם הגיעו המרואיינים – פיננסים, טכנולוגיה, קמעונאות ועוד. 76% מהם מאמינים כי בשנה הבאה ישתפרו התנאים העסקיים במגזר בו הם פועלים. מרבית הבכירים סברו שכלכלת ארה"ב תשלים את מהלך ההתאוששות שלה עד תום שנת 2010 וחלק ניכר מהם מאמין כי בתעשיות במסגרתן הם פועלים, ישתפרו הרווחיות וההכנסות באופן משמעותי במהלך השנה הבאה.


כ-70% מן המרואיינים המשתייכים למגזר הקמעונאי הביעו אופטימיות ביחס לסביבה העסקית בשנת 2010. למעלה משני שליש מן הנשאלים במגזר הקמעונאי סברו כי ההכנסות והרווחיות ישתפרו בשנה הבאה. 84% מן הנשאלים מאמינים כי תמונת התעסוקה תשתפר בשניים-עשר החודשים הבאים.על פי מחצית מהנשאלים המגזר הקמעונאי יתאושש לפני מגזרים כלכליים אחרים.


בתשובה לשאלה למה זקוק המגזר הקמעונאי בכדי להתאושש, ענו הבכירים כי התנאים ההכרחיים הם עלייה בהוצאות הצרכנים, עלייה בבטחון הצרכנים ועלייה בשיעור המועסקים במשק האמריקאי. בכדי להמשיך את מהלך ההתייצבות 54% מתוכם יחזקו את אסטרטגיית ההשקעה שלהם ו-46% יקצצו בעלויות התפעול.


מארק לארסון (Mark Larson) האחראי על המגזר הקמעונאי ב-KPMG אומר כי מדובר בנתונים מרשימים במיוחד לנוכח חשיבותו של המגזר הקמעונאי לכלכלה האמריקאית ולעוצמתה. לדבריו, "הקמעונאים משדרים אופטימיות זהירה לנוכח האתגרים העומדים בפני המגזר בימים אלו. על רקע הדיווחים הרשמיים על ירידה במכירות הקמעונאיות בחודש יולי, האופטימיות העולה מן הסקר מעודדת מאוד".